یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
اللهم عجل لولیک الفرج

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در تفسیر آیه کریمه، فوق به نکاتی در شرح این آیه اشاره می‌گردد تا برداشت صحیح‌تری انجام پذیرد:

«لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» (البقره، 256)

ترجمه: در (اصول اعتقادات) دين اكراه نيست (زيرا اذعان و باورهاى باطنى اكراه‏پذير نيستند بلكه تابع دليل و برهان می‌باشند، و) بى‏ترديد راه هدايت از گمراهى (به واسطه قرآن، عقل و دین) روشن شده است، پس هر كه به طغيانگر (شيطان و پيروانش) كفر ورزد و به خدا ايمان آورد حقّا كه به دستگيره محكم چنگ زده كه گسستن ندارد، و خداوند شنوا و داناست.

الف – ابتدا دقت کنید که چگونه آیه‌ی قرآن را علیه دین و قرآن به کار برده و مورد استناد قرار می‌دهند. گویا خداوند متعال پس از ارسال 124 هزار نبی، پنج رسول اولی العزم، صاحب کتاب و شریعت و بیان آن همه قوانین در قرآن کریم و نیز تأکید بر قیامت، فرموده باشد، البته دین‌داری یک کار اختیاری است و هر کس آزاد است هر کاری دلش خواست انجام دهد!

ب – جالب آن که در مقام سوء تفسیر یا سوء برداشت، آیه را نیز نصفه می‌خوانند، مثل کسی که نماز نمی‌خواند و مدعی بود که خدا در آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ – ای مؤمنین به نماز نزدیک نشوید»، مؤمنین را امر به ترک نماز کرده است و ما بقی آیه مبنی بر «حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ – تا بفهمید که چه می‌گویید» را نمی‌خواند!

ج – این آیه نیز ادامه دارد و فرمود: «لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ – در دین اجباری نیست»، به این دلیل که «قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ – به درستی که را راه رشد از راه گمراهی روشن شده است». و بلافاصله تصریح می‌نماید که اگر کسی نسبت به طاغوت (نفس و بیرونی) کفر ورزید و به خدا ایمان آورد، به ریسمان ناگسستنی چنگ زده است.

د – این آیه در مقام «تکوین» است و نه «تشریع». یعنی به چگونگی خلقت اشاره دارد. می‌فرماید، جمادات، گیاهان، حیوانات و ملائک را همه مجبور آفریدم، اما انسان را مجبور نیافریدم، بلکه به او اختیار و قدرت انتخاب دادم – عقل، شعور، منطق، فطرت، نبی، رسول، کتاب و امام دادم، سمع و بصر دادم و راه را از بیراهه برایش مشخص کردم تا با اختیار خودش راه رشد را برگزیند. نه این که دین یک بازیچه‌ی اختیاری است، هر کس خواست بپذیرد و هر کس نخواست نپذیرد و هیچ فرقی نمی‌کند و اگر کسی نپذیرفت، مجاز است که نپذیرد. این که با قیامت منافات دارد.

دقت شود از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امتیازات بشر که او را قابل خلیفة‌الله شدن نموده است، همین تجلی «اختیار و اراده»ی الهی در اوست که در سایر موجودات تجلی نیافته است.

پس آیه کریمه به چگونگی خلقت انسان «تکوین» در این امر اختصاص دارد، نه این که جوازی باشد برای کفر، شرک، نفاق و هر گونه معصیت و اباحه‌گری.

ﻫ – لا اکراه فی الدین، مربوط به عقیده انسان است، نه چگونگی عملکرد او. بدیهی است که نه تنها نباید «عقیده» را با زور به کسی تحمیل نمود، بلکه اساساً تلاش در این مسیر نیز هیچ نتیجه‌ای ندارد. هیچ کس نمی‌تواند عقیده‌ای را به زور به کسی تحمیل کرده و بباوراند. حیطه عملکرد زور و تحمیل، بدن و اعمال بدن است و نه عقیده – اگر کسی را مجبور کردند که «لا إله الا الله» و یا برعکس کفر بگوید، زبانش را مجبور کرده‌اند و با زور تغییری در عقیده‌اش ایجاد نمی‌شود. لذا اجبار فقط در مقام عمل کاربرد دارد؛ چنان چه در نظامات مدنی نیز ممکن است بسیاری عقیده به پرداخت مالیات نداشته باشند، اما بدان مجبور می‌شوند، یا عقیده‌ای به بسیاری از قوانین اجرایی نداشته باشد، اما بدان مجبور می‌شود. این نظام «تشریع - قانونگذاری» است که حفظ یک نظم مستلزم پذیرش و رعایت آن است و اگر کسی نپذیرفت، ممکن بدان مجبورش کنند. مثل اجبار حجاب در ایران و حجاب کشف حجاب در فرانسه و اروپا.

و – چه در نظام اسلامی و چه در هر نظام دیگری، اگر کسی معتقد باشد که رعایت قوانینی که مغایر با عقیده اوست لزومی ندارد، معتقد به آنارشیسم، اباحه‌گری و هرج و مرج می‌باشد.

ز – در ضمن این آیه دلالت دارد که اعتقاد عقلی و قلبی مردم به اسلام نیز به رغم ضد تبلیغ‌هایی که می‌کنند، به خاطر زور و شمشیر نبوده است، چرا که اعتقادات زوری نیست. چنان چه امروزه بسیاری ضد تبلیغ می‌کنند که اسلامیت ایرانیان به خاطر حمله اعراب بوده است. در حالی که اصلاً چنین نبوده و نمی‌تواند باشد، وگرنه دین مردم در حملات بعدی مغول‌ها، روس‌ها، انگلیس‌ها و نزدیک به سه دهه استعمار غرب تغییر می‌کرد. پس اعتقادات زوری نیست. هر کس مختار است که هر عقیده‌ای داشته باشد، اما بدان معنا نیست که محق است هر عقیده‌ای داشته باشد، وگرنه اعزام انبیا، انزال وحی و کتب آسمانی، معاد، پاداش و کیفر معنا نداشت.
دقت شود که «اعتقاد به مبانی» با «عملکرد به قوانین»، دو مقوله کاملاً متفاوت است. اعتقادات به هیچ وجه زوری نیست، اما عملکرد در هر جامعه‌ای می‌تواند زوری باشد، چنان چه هر قانونی در هر جامعه‌ای، یک ضمانت اجرایی «قهری» [از جریمه نقدی گرفته، تا زندان و اعدام] دارد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ] [ 15:26 ] [ منتظر ] [ ]


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 21 تير 1392برچسب:, ] [ 1:37 ] [ منتظر ] [ ]

 

 



 

 

 



 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, ] [ 11:53 ] [ منتظر ] [ ]

اللهم عجل الولیک الفرج

بی‌قرار تؤام و در دل تنگم گِله‌هاست

آه! بی‌تاب شدن عادت کم حوصله‌هاست

مثل عکس رُخ مهتاب که افتاده در آب

در دلم هستی و بین من و تو فاصله‌هاست

بی‌تو هر لحظه مرا، بیم فرو ریختن است

مثل شهری که به روی گُسل زلزله‌هاست

آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد؟

دیدنت آرزوی روز و شب چلچله‌هاست

باز می‌پرسم از آن مسئلة دوری و عشق

و ظهور تو جواب همة مسأله‌هاست 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, ] [ 11:26 ] [ منتظر ] [ ]
[ شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:36 ] [ منتظر ] [ ]

علماي وهابي در چند سال اخير، علاوه بر فتواي تحريم گروه هاي مختلف و مذاهب مخالفشان، اقدام به صدور فتواهاي مضحكي كرده اند، که با هيچ منطقي قابل تفسير نيست. 


در آخرين نمونه از اين گونه فتواها، يكي از سلفي هاي وهابي كه بر روي صفحه تويتر، خود را " علامه ابوالبراء " مي خواند، با صدور فتوايي اعلام كرد: روشن كردن كولر براي زن، در غياب شوهر حرام است.(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

اين علامه سعودي در توجيه اين فتوا تاكيد كرد: اقدام زن در روشن كردن كولر در غياب شوهر، مساله اي بسيار خطرناك است و مي تواند به رواج فحشا در جامعه بيانجامد.

وي افزود: وقتي زني در غياب شوهر خود كولر خانه را روشن كند، ممكن است همسايه متوجه شود كه زن در منزل است و به همين سبب مرتكب زنا و فحشا شود.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 9:52 ] [ منتظر ] [ ]

«آکی کو کروکاوا» گفت: اسلام دین پاکی است و من آن را باور دارم، من اسلام و خدا را دوست دارم.

به نقل از سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی: دوشیزه «آکی کو کروکاوا» دانشجوی ژاپنی بعد از انجام تحقیقات لازم سرانجام در تاریخ 24/1/92 در حضور حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید قم، با ذکر مبارک شهادتین به دین اسلام مشرف شد و رسماً مذهب شیعه جعفری را به عنوان مذهب خود انتخاب نمود.

وی ضمن اظهار مسرّت از تشرّف خود به اسلام، از حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بخاطر وقتی که دراختیار وی قرار داده، تشکر نمود و از این که در حضور معظم له به عنوان یک مرجع دینی، انتخاب خود را رسماً اعلام کرده است، اظهار شعف و شادمانی نمود.

"آکی کو کروکاوا" اظهار داشت: این انتخاب بعد از مدتی تحقیق از طریق مطالعه اینترنتی و البته تحت تأثیر و راهنمایی یکی از آشنایان وی که 15 سال قبل در محضر حضرت آیت الله موسوی اردبیلی به دین اسلام مشرف شده بود، صورت گرفته است.

وی با شادمانی می گفت: اسلام دین پاکی است و من آن را باور دارم، من اسلام را دوست دارم، خدا را دوست دارم و دعا کردن را دوست دارم. 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 9:33 ] [ منتظر ] [ ]

امان از تقواهایی که با یک تق-وا می روند... 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 10:35 ] [ منتظر ] [ ]

عبدالرضا هلالی برای مجازات شاهین نجفی اعلام آمادگی کرد.

"عبدالرضا هلالی" مداح سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مورد اهانت شاهین نجفی اعلام کرد: «در این خصوص بحمدلله پس از کسب اولین فتوا از سوی حضرت آیت الله صافی و با کسب اجازه از بزرگترها علی الخصوص حاج آقا منصور ارضی، اقدام به انجام حکم در مورد این اشخاص خواهیم نمود (چه خواننده این متن و چه طراح)»
وی افزود: «جالب است بدانید دوستان اهل بیت که از کشورهای اروپایی بیننده مراسمات هیئت از طریق سایت هستند به طور خودجوش و پس از دیدن بیانیه، با هیات تماس گرفته و اعلام کردند که حاضر به اعلام محل فعالیت و سکونت این فرد هستند.» عبدالرضا هلالی در ادامه اضافه کرد: «جایزه صد هزار دلاری هم که در نظر گرفته شده به قوت خود باقیست و این اطمینان را خواهیم داد که در این موضوع با احدی تعارف نداریم.»
بیداری امت اسلام در این برهه بسیار مهم است و در حقیقت دستگاه تبلیغی استکبار در پی مظلوم نمایی برای این فرد خاطی هستند و در فاصله همین چند روز با برپایی مصاحبه هایی خواهان توجیه این کار هستند. عجیب تر اینکه در این مصاحبه ها فرد خاطی با جسارت تمام ادعا نموده که آگاهانه خواستار تابو شکنی بوده غافل از اینکه مقدسات شیعیان تابو نیست و نوریست که هرگز خاموش نخواهد شد. 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 9:46 ] [ منتظر ] [ ]

سایت خودنویس(khodnevis)، روز پنج شنبه 28 اردیبهشت(17 may) از شرایط بد شاهین نجفی خواننده هتاک به امام هادی (علیه السلام) خبر داد.

 

خودنویس در این رابطه نوشت: «شاهین نجفی در گفتگو با روزنامه‌ی آلمانی «تاتس»، با بیان اینکه تهدید به مرگ را بسیار جدی گرفته، گفته است که وضعیتش با نویسنده کتاب آیات شیطانی متفاوت است.
روزنامه‌ی آلمانی در گفتگوی کوتاهی با شاهین نجفی از وضعیت و شرایط بوجود آمده برای این خواننده پرسیده است. «تاتس» از آقای نجفی در خصوص فتوای مرگ پرسیده و شاهین نجفی با بیان اینکه این فتوا علیه وی کارگردانی شده گفته است که اما آن را جدی می‌گیرد.
نجفی به خبرنگار تاتس گفته است که دولت آلمان از او خواسته تا کشور آلمان را ترک کند.
این سایت در ادامه نوشت: «از شاهین نجفی در خصوص تشابه وضعیتش با سلمان رشدی پرسیده شده و وی در پاسخ گفته است که بین موقعیت او و سلمان رشدی تشابه کمی وجود دارد چرا که سلمان رشدی می‌تواند در زندگی مخفی خود کتاب بنویسد اما وی باید روی صحنه باشد و اکنون این موقعیت از وی سلب شده است.»


روزنامه بیلد آلمان نیز در این باره نوشت: « شاهین نجفی از خانهٔ خود در کلن فرار کرده و ۴ روز است که پنهان شده. شاهین همسرش را به خانهٔ پدرش فرستاده و تور اروپای خود را کنسل کرده است.»


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 9:41 ] [ منتظر ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

غریب ویکه وتنهاست مهدی*کجاشد شیعیان پس رسم مردی؟!*به مهدی عرصه ی عالم چوتنگ است*چنین غفلت برای شیعه ننگ است*همه کردیم مهدی را فراموش*رسد هل من معین همواره برگوش*به مهدی ظلم ها بسیارکردیم*به اورفتار چون اغیارکردیم*به سینه سوزهجرانش نداریم*خبر ازاشک چشمانش نداریم*
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و آدرس yavaranemahdi313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 344
بازدید ماه : 341
بازدید کل : 159718
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 47
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



a.ir|Faraj Begins
//Ashoorabsolute; left: 0px; top: 0px; display: block; ">
ایران رمان
img border=-PostDate-